English informations
 
Társadalomtudomány
A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében
Megjelenés: egyszeri (könyv)
Ismertető:
Szivák Judit, Pesti Csilla: A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében (2020)
ISBN: 9789634146445
A pedagógusok minősítési és előmeneteli rendszerének megújításával új lehetőségek nyíltak meg a magyar köznevelés fejlesztésében. E fejlesztés, valamint az ezt megalapozó kutatások céljai között, különösen a Mester- és Kutatótanár fokozatok kapcsán, az ágazat adaptivitásának és fejlesztőképességének érdemi erősítése is megjelenik. Annak érdekében, hogy e fokozat bevezetése valóban hozzájáruljon a köznevelési rendszer eredményességének javításához, a problémák megoldásához, egy olyan elvárásrendszer került kidolgozásra, mely a folyamatos szakmai fejlődést, az innovációs potenciál növelését, a kutatásalapú szemléletet és a tudásmegosztást helyezi előtérbe. Egy pilot program keretében közel 1200 pedagógus támogatást kapott a Mester- és Kutatótanár minősítés megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítésében, így elkészítették többek között az öt évre szóló mesterprogramjukat is. Tanulmánykötetünkben e mesterprogramok elemzésével foglalkozó kutatás eredményeiről számolunk be. Egyrészt bemutatjuk, miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja a köznevelési rendszer fejlesztését.
Pénznem:
HUF
Ár:
1 594 HUF
kosárba...
Elérhetőségek
Jogi információk