English informations
 
Művészet
Artmagazin 117. - 2019/6.
Artmagazin 117. - 2019/6.
Artmagazin 117. - 2019/6.
Megjelenés: egyszeri (könyv)
Ismertető:
Artmagazin 117. - 2019/6. (2019)
ISBN: 9771785306373
Az Artmagazin cikkei a kortárs és klasszikus művészet témakörében jelennek meg a magyar és a nemzetközi eseményekre, kutatásokra, irányzatokra, trendekre egyaránt fókuszálva. Érdeklődésünk a határterületekre is kiterjed: divat és design éppúgy téma nálunk, mint mondjuk a színházművészet, építészet, zene képzőművészeti kapcsolódási pontjai. ARTMAGAZIN 117. Címlapunkon New York, ami még mindig a világ közepének számít, és ahol nagy teljesítmény karriert csinálni. Főleg ha ez olyasmiket jelent, mint például közreműködni egy Midnight Project kitalálásában és megvalósításában. Vagyis abban, hogy a Time Square elektronikus kijelzőtábláin egy hónapig minden éjfél előtt három percen keresztül egy kortárs művész animációja tűnjön fel fényreklámok helyett. Szántó András részt vett ebben is - beszélgetésünkből kiderül, mi mindenben még. Következő cikkünk szintén ottani, csak régebbi karrierekről szól, Kárász Ilonkáéról, aki sok más műfajban is alkotott, de különösen sikeres azzal lett, hogy rengeteg rajza került a The New Yorker borítójára. Amin később egy másik magyar, Bányai István rajzai is feltűntek, az újság ugyanis máig őrzi a hagyományt: a címlapon is, és belül is rajzolt illusztrációkat közölnek. Az is érdekes téma, 1945 után hogyan került egy csomó fiatal művész és értelmiségi Rómába (például Vera Molnar, de róla külön cikkben írunk), az ottani magyar akadémiára, majd a vasfüggöny legördülte után melyikük jutott ki Párizsba és ki ragadt itthon. Hogyan zajlott mindez, illetve hogyan éltek fiatalok valamiféle furcsa exlex állapotban a háború után. Vagy hogy a Budapesti Történeti Múzeumban most látható magyar származású, de Franciaországba kikerült fotósok közül kinek milyen áron kelnek el a képei a műkereskedelemben, és hogyan lehet kortárs magyar fotóval betörni a nemzetközi piacra. Még ha nem is olyan elsöprő sikerrel, mint ahogy a Rubik- kocka tette egy, a The Observerben 1979-ben Hatoldalú varázslat címmel megjelent cikket követően. Erről is írunk, az eredetileg szemléltetőeszköznek indult bűvös kis tárgyat a korszak dizájntörténeti összefüggéseibe helyezve. Kiállításkritikát is közlünk, művész ír benne művészről, és arról, mit jelentett a 80-as években felnövő generációnak az ATARI Joystick, egy másik cikkünk egy másik kiállításról pedig azt elemzi, hogy néz ki egy mai, kortárs képzőművész úgynevezett elefántcsonttornya. Következő cikkünk helyszíne egy argentin temető, a benne található síremlékek kapcsán elmesélhető horrortörténetek közül Evita Perón holttestének kálváriája a legrémesebb, ami pont hihetetlenségével világít rá történelmi helyzetek abszurditására. Aztán újra grafika, azt a kiállítást ajánljuk, ami a Párizsban "makaróni" stílusával fantasztikus sikereket elért Alfons Mucha műveiből mutat be válogatást. És az olvasnivaló: egy gyerekkori emlékből kinőtt, több évtizedes kutatás eredménye, a régóta Svájcban élő magyar festőnő, Varga Mária könyve, amit a Bauhaus egyik hallgatójáról (majd rövid ideig oktatójáról), a textilművész Berger Ottiról írt. Közvetlen tanulságokkal járó történet. TARTALOM ARTANZIX Interjú Winkler Nóra: EGÉSZ ÉLETEM AJTÓKON BEKOPOGÁSOK SOROZATA Beszélgetés Szántó Andrással Háttér Szuda Barna - Vincze Miklós: CÍMLAPSZTORIK Magyar rajzolók a világ közepén Gutenberg-galaxis Topor Tünde: TÜNDÉRORSZÁG, OTT VAN A VILÁGNAK VÉGE, A TENGER AZON TÚL TŰNIK SEMMISÉGBE. Varga Mária: Ég és föld között - Berger Otti, a vörösmarti textilművésznő Történet Gréczi Emőke: A NÉGY APOSTOL ÉS A TÖBBIEK Reigl és Hantai körei a negyvenes években Kiállítás Kumin Mónika: MONOTONITÁS, SZIMMETRIA, MEGLEPETÉS Vera Molnar a Kiscelli Múzeumban Dizájntörténet Lépold Zsanett: A KOCKA NINCS ELVETVE Minden, amit a Rubik-kockáról tudni akarsz Műkereskedelem Martos Gábor: SENKI TÖBBET? AU REVOIR! "Francia-magyar" fotósok a műtárgypiacon Interjú Nagy Sára Vilma: DEHÁT EZT ADTUK BE TAVALY! Beszélgetés a A TOBE Gallery alapítóival Kiállításkritika Kodolányi Sebestyén: SANYI JOY explicite toujours - Bodó Sándor kiállítása a galeri ffrindiauban Egy kép Margl Ferenc: SZÉDÍTŐ MAGASSÁG Komoróczky Tamás: A stílus maga a pillér Emlékhelyek Gereben Katalin: BUENOS DÍAS MUERTE! Az elbűvölő és hátborzongató Recoleta temető Buenos Airesben Kiállítás A. Kovács Ágnes: NŐ + SZIROM A Mucha-recept Artanzix - Fáy Miklós
Pénznem:
HUF
Ár:
819 HUF
kosárba...
Elérhetőségek
Jogi információk